Historia
Firma Gap zostaje założona w 1969 roku, a jej głównym celem jest ułatwienie wyboru jeansów i zrobienie czegoś więcej dla klientów. W ciągu ponad 50 lat firma rozrasta się do siedmiu marek, a początkowy cel przekształca się w globalną ambicję promującą równość, uczciwą integrację i przede wszystkim zrównoważony rozwój.
Jesteśmy dumni, że tworzymy wysokiej jakości produkty, które uwielbiają nasi klienci. I to właśnie nasi klienci tworzą główną społeczność GAP i razem z nami chronią planetę.
1969
Don i Doris otwierają pierwszy sklep Gap przy Ocean Avenue 1950 w San Francisco w Kalifornii. Jedynymi przedmiotami na sprzedaż są męskie jeansy Levi's i nagrania muzyczne.
1970
W San Jose otwiera się drugi sklep Gap o powierzchni 6500 metrów kwadratowych, z czego połowa to magazyn. Gap zaczyna również sprzedawać Levi's dla kobiet.
history__year3
W trzecią rocznicę powstania Gap rozszerza się do 25 sklepów. Fisher Enterprises otwiera drugi sklep Pants%ff ! na Columbus Street w San Francisco, w którym oferuje spodnie z rabatem.
history__year4
W naszych sklepach pojawiają się pierwsze produkty z oznaczeniem Gap.
history__year5
The Gap Stores, Inc. „wchodzi na giełdę” z ofertą początkową 1,2 miliona akcji po 18 USD za akcję.
history__year6
Spółka Gap Stores, Inc. wprowadza na rynek dwie nowe sieci sklepów: Logo, skierowaną do bardziej dojrzałych i świadomych modowo klientów, oraz Brands, oferującą bardziej dostępne produkty w atrakcyjnych cenach.
history__year7
„Gap Fashion Pioneers,“ GAP debiutuje z własną marką dżinsów i sztruksu.
history__year8
W Concord w Kalifornii zostaje otwarty pierwszy SuperGap, nowy typ sklepu prawie dwukrotnie większy od standardowego sklepu. Ma stanowić konkurencję dla Miller’s Outpost, który niedawno otworzył bardzo duże sklepy.
history__year9
Spółka Gap współpracuje z Dodge Motors w trakcie sezonu Back-to-School i organizuje loterię, w której można wygrać 18 samochodów Dodge Charger.
history__year10
The Gap Stores, Inc. kupuje Banana Republic, dwupiętrową firmę sprzedającą produkty o tematyce safari i podróży oraz firmę katalogową założoną w Mill Valley w Kalifornii w 1978 roku.
history__year11
Gap prezentuje swój kultowy Pocket-T w 21 kolorach.
history__year12
Michael J. Fox nosi Gap Pocket-T w filmie "Powrót do przyszłości".
history__year13
Otwarcie pierwszego sklepu GapKids w San Mateo w Kalifornii.
history__year14
Gap po raz pierwszy rozwija się poza Stanami Zjednoczonymi, otwierając kilka sklepów w Londynie.
history__year15
Kultowe już logo Gap na niebieskim kwadratowym tle debiutuje w połowie roku i zastępuje oryginalne małe okrągłe litery używane od 1969 roku.
history__year16
Otwarcie pierwszego sklepu Gap w Kanadzie w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej.
history__year17
BabyGap debiutuje w sklepie GapKids w Laurel Village w San Francisco.
history__year18
Maggie Gross, Gap, starsza wiceprezes ds. reklamy i marketingu oraz twórca kampanii Know-How i Individuals of Style, zostaje wpisana do Galerii Sław reklamy detalicznej.
history__year19
Gap ogłasza, że przestanie sprzedawać Levi's w sklepach Gap pod koniec 1991 roku.
history__year20
Supermodelki w białych jeansach Gap i tkanych koszulach na okładce jubileuszowego 100. wydania magazynu Vogue. Cena akcji Gap. Inc. osiąga najwyższy w historii poziom 59 USD.
history__year21
Kampania reklamowa Who Wore Khakis debiutuje klasycznymi czarno-białymi zdjęciami vintage przedstawiającymi takie legendy jak Ernest Hemingway i Gene Kelly w spodniach khaki.
history__year22
Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy w Colma w Kalifornii na podstawie udanego prototypu Gap Warehouse. Nowa nazwa marki inspirowana jest barem w Paryżu.
history__year23
Sklepy Gap Outlet otwierają swoje drzwi w ramach nowego działu Gap Factory Outlet.
history__year24
Sklepy Gap i GapKids są otwierane w tokijskim domu towarowym Hankyu. Niedługo później pojawiają się także oddzielne sklepy.
history__year25
Sharon Stone oszałamia świat mody pojawiając się na rozdaniu Oscarów w czarnej spódnicy Valentino, aksamitnym płaszczu Armani i golfie za 26 USD.
history__year26
Old Navy osiąga utarg roczny w wysokości1 miliarda dolarów i jest pierwszym sprzedawcą, któremu udało się to w ciągu niecałych czterech lat.
history__year27
W końcówce serialu Seinfeld znajduje się zarówno reklama Gap's Khaki's Swing, jak i reklama Old Navy z udziałem Carrie Donovan i Magic the Dog.
history__year28
Kronika San Francisco Chronicle mianuje Gap Inc. "spółką roku" spośród 500 największych firm w Północnej Kalifornii. Spółka Gap wprowadza na rynek jeansy „1969”, limitowaną edycję jeansów premium.
history__year29
Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy Outlet. Rusza także OldNavy.com.
history__year30
Old Navy rozwija się na arenie międzynarodowej i otwiera sklepy w Kanadzie.
history__year31
Madonna i Missy Elliot występują razem w reklamie Gap promującej sztruks i niebieskie jeansy na sezon jesienny.
history__year32
Założyciel Gap Inc. Don Fisher rezygnuje ze stanowiska prezesa zarządu i nadal zasiada w zarządzie jako emerytowany prezes.
history__year33
Banana Republic otwiera swój pierwszy sklep w Japonii. Sklep znajduje się przy Printemps Ginza w Ginza w Tokio.
history__year34
Spółka Gap nawiązuje współpracę z marką (RED) wprowadzoną przez Bono i Bobby'ego Shrivera, i sprzedaje szereg produktów, z czego połowa zysków jest przeznaczana na wsparcie programów walki z chorobami w Afryce.
history__year35
Gap Foundation we współpracy ze sprzedawcami i organizacjami pozarządowymi, wprowadza na rynek Program P.A.C.E. (Personal Advancement & Career Enhancement), który wspiera naukę umiejętności życiowych i zawodowych kobiet pracujących w fabrykach odzieży, w których wytwarzane są nasze produkty.
history__year36
Spółka Gap Inc. nabywa markę Athleta, która od 1998 roku oferuje damską odzież sportową.
history__year37
Zmarł Don Fisher, współzałożyciel spółki Gap Inc.
history__year38
Gap otwiera się w Chinach ze sklepami w Szanghaju i Pekinie, a Gap.cn uruchamia zakupy online.
history__year39
Athleta otwiera swój pierwszy sklep stacjonarny przy Fillmore Street w San Francisco.
history__year40
Do sklepów trafia kolekcja Banana Republic Mad Men, jedyna w swoim rodzaju współpraca z Janie Bryant, projektantką kostiumów z programu telewizyjnego nagrodzonego nagrodą Emmy. Dwie kolejne współprace miały miejsce w 2012 i 2013 roku.
history__year41
Banana Republic projektuje mundury dla Virgin America, dołączając do długiej historii znanych projektantów mody, którzy stworzyli mundury dla linii lotniczych.
history__year42
Old Navy zaczyna gościć celebrytów w reklamach telewizyjnych. Przykładem jest „Cheermageddon” z Georgem Takeiem, który debiutuje w Black Friday.
history__year43
Gap Inc. przejmuje Intermix, sieć 32 luksusowych butików w Ameryce Północnej, założoną w 1993 roku przez braci Khajaka i Haro Keledijan. Intermix otwiera sklep na Bowery na Manhattanie, pierwszy nowy sklep od czasu przyłączenia do Gap Inc.
history__year44
Spółka Gap Inc. tworzy Sojusz na rzecz Bezpieczeństwa Pracowników w Bangladeszu w celu poprawy ich warunków pracy.
history__year45
Spółka Gap Inc. ogłasza, że początkowa minimalna stawka godzinowa dla pracowników sklepów w USA wzrośnie do 9 USD w 2014 r. i 10 USD w 2015 r. Gap Inc. jest pierwszym dużym sprzedawcą detalicznym, który to robi. Prezydent Barack Obama składa niespodziewaną wizytę w sklepie Gap na Manhattanie, aby okazać swoje poparcie.
history__year46
Spółka Gap Inc. zobowiązuje się wdrożyć Program P.A.C.E. i udzielić wsparcia jednemu milionowi kobiet do 2020 roku. Częściowo cel ten zostanie osiągnięty dzięki temu, że Gap Inc. zaoferuje dostęp do Programu P.A.C.E partnerom globalnym i innym korporacjom.
history__year48
Spółki Gap i Old Navy otwierają okręty flagowe na nowojorskim Times Square i prezentują nowy wygląd floty.
history__year49
Gap debiutuje na „90s Archive Reissue“ z kultowym produktem tej dekady.
history__year50
Hill City uvádí na trh značku pánského sportovního oblečení.
history__year51
Banana Republic ponownie wydaje „Dissent Collar”, który zostaje wyprzedany w ciągu jednego dnia.
history__year52
Gap świętuje 50 lat.
history__year53
Janie i Jack, najlepszy sklep dla dzieci, zostaje przejęty przez Gap Inc i świętuje 50 lat!
history__year54
Athleta ogłasza swojego pierwszego sponsorowanego sportowca Allyson Felix.
history__year55
Marka GAP weszła na rynek czeski i uruchomiła pierwszy oficjalny sklep internetowy: gap.cz Spółka Gap Inc. zaprezentowała swoją strategię Power Plan 2023 rozwoju ukierunkowanych miliardowych marek lifestylowych.
history__year56
W ramach swojej strategii „Power Plan” spółka Gap Inc. kończy sprzedaż męskiej marki Hill City, sprzedaje Janie i Jack firmie Go Global Retail oraz Intermix firmie Altamont Capital Partners.
history__year57
GAP Home jest ekskluzywnie sprzedawana na Walmart.com, kolekcja obejmuje 200 produktów, w tym łóżka, wanny, naczynia, dywany, poduszki i inne akcesoria domowe.
history__year58
Simone Biles dołącza do rodziny Athleta i powiększa grono elitarnych sportowców współpracujących z marką.