

Historia
Firma Gap zostaje założona w 1969 roku, a jej głównym celem jest ułatwienie wyboru jeansów i zrobienie czegoś więcej dla klientów. W ciągu ponad 50 lat firma rozrasta się do siedmiu marek, a początkowy cel przekształca się w globalną ambicję promującą równość, uczciwą integrację i przede wszystkim zrównoważony rozwój.
Jesteśmy dumni, że tworzymy wysokiej jakości produkty, które uwielbiają nasi klienci. I to właśnie nasi klienci tworzą główną społeczność GAP i razem z nami chronią planetę.
1969 – 1979
Małżeństwo Don i Doris Fisher otwierają pierwszą w historii Gap w 1969 roku w San Francisco. Gap Stores, Inc. „wchodzi na giełdę” z ofertą początkową 1,2 miliona akcji po 18 USD za akcję.
1969

Don i Doris otwierają pierwszy sklep Gap przy Ocean Avenue 1950 w San Francisco w Kalifornii. Jedynymi przedmiotami na sprzedaż są męskie jeansy Levi's i nagrania muzyczne.
1970

W San Jose otwiera się drugi sklep Gap o powierzchni 6500 metrów kwadratowych, z czego połowa to magazyn. Gap zaczyna również sprzedawać Levi's dla kobiet.
1972

W trzecią rocznicę powstania Gap rozszerza się do 25 sklepów. Fisher Enterprises otwiera drugi sklep Pants%ff ! na Columbus Street w San Francisco, w którym oferuje spodnie z rabatem.
1974

W naszych sklepach pojawiają się pierwsze produkty z oznaczeniem Gap.
1976

The Gap Stores, Inc. „wchodzi na giełdę” z ofertą początkową 1,2 miliona akcji po 18 USD za akcję.
1977

Spółka Gap Stores, Inc. wprowadza na rynek dwie nowe sieci sklepów: Logo, skierowaną do bardziej dojrzałych i świadomych modowo klientów, oraz Brands, oferującą bardziej dostępne produkty w atrakcyjnych cenach.
1978

„Gap Fashion Pioneers,“ GAP debiutuje z własną marką dżinsów i sztruksu.
1980 – 1989
Spółka Gap Inc. kupuje markę Banana Republic z siedzibą w Mill Valley w Kalifornii, która pierwotnie oferowała w swoim sklepie odzież i akcesoria o tematyce safari oraz wydawała własny katalog produktów. Marka Gap po raz pierwszy wychodzi również poza Stany Zjednoczone.
1981

W Concord w Kalifornii zostaje otwarty pierwszy SuperGap, nowy typ sklepu prawie dwukrotnie większy od standardowego sklepu. Ma stanowić konkurencję dla Miller’s Outpost, który niedawno otworzył bardzo duże sklepy.
1982

Spółka Gap współpracuje z Dodge Motors w trakcie sezonu Back-to-School i organizuje loterię, w której można wygrać 18 samochodów Dodge Charger.
1983

The Gap Stores, Inc. kupuje Banana Republic, dwupiętrową firmę sprzedającą produkty o tematyce safari i podróży oraz firmę katalogową założoną w Mill Valley w Kalifornii w 1978 roku.
1984

Gap prezentuje swój kultowy Pocket-T w 21 kolorach.
1985

Michael J. Fox nosi Gap Pocket-T w filmie "Powrót do przyszłości".
1986

Otwarcie pierwszego sklepu GapKids w San Mateo w Kalifornii.
1987

Gap po raz pierwszy rozwija się poza Stanami Zjednoczonymi, otwierając kilka sklepów w Londynie.
1988

Kultowe już logo Gap na niebieskim kwadratowym tle debiutuje w połowie roku i zastępuje oryginalne małe okrągłe litery używane od 1969 roku.
1989

Otwarcie pierwszego sklepu Gap w Kanadzie w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej.
1990 – 1999
Supermodelki w białych jeansach Gap i tkanych koszulach na okładce jubileuszowego 100. wydania magazynu Vogue. Cena akcji Gap. Inc. osiąga najwyższy w historii poziom 59 USD. Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy i wkrótce następnych.
1990

BabyGap debiutuje w sklepie GapKids w Laurel Village w San Francisco.
1991

Maggie Gross, Gap, starsza wiceprezes ds. reklamy i marketingu oraz twórca kampanii Know-How i Individuals of Style, zostaje wpisana do Galerii Sław reklamy detalicznej.
1991

Gap ogłasza, że przestanie sprzedawać Levi's w sklepach Gap pod koniec 1991 roku.
1992

Supermodelki w białych jeansach Gap i tkanych koszulach na okładce jubileuszowego 100. wydania magazynu Vogue. Cena akcji Gap. Inc. osiąga najwyższy w historii poziom 59 USD.
1993

Kampania reklamowa Who Wore Khakis debiutuje klasycznymi czarno-białymi zdjęciami vintage przedstawiającymi takie legendy jak Ernest Hemingway i Gene Kelly w spodniach khaki.
1994

Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy w Colma w Kalifornii na podstawie udanego prototypu Gap Warehouse. Nowa nazwa marki inspirowana jest barem w Paryżu.
1994

Sklepy Gap Outlet otwierają swoje drzwi w ramach nowego działu Gap Factory Outlet.
1995

Sklepy Gap i GapKids są otwierane w tokijskim domu towarowym Hankyu. Niedługo później pojawiają się także oddzielne sklepy.
1996

Sharon Stone oszałamia świat mody pojawiając się na rozdaniu Oscarów w czarnej spódnicy Valentino, aksamitnym płaszczu Armani i golfie za 26 USD.
1997

Old Navy osiąga utarg roczny w wysokości1 miliarda dolarów i jest pierwszym sprzedawcą, któremu udało się to w ciągu niecałych czterech lat.
1998

W końcówce serialu Seinfeld znajduje się zarówno reklama Gap's Khaki's Swing, jak i reklama Old Navy z udziałem Carrie Donovan i Magic the Dog.
1999

Kronika San Francisco Chronicle mianuje Gap Inc. "spółką roku" spośród 500 największych firm w Północnej Kalifornii. Spółka Gap wprowadza na rynek jeansy „1969”, limitowaną edycję jeansów premium.
2000 – 2009
Old Navy rozwija się na arenie międzynarodowej. Madonna i Missy Elliot występują razem w reklamie Gap promującej jesienną kolekcję sztruksów, niebieskich jeansów i innych produktów.
2000

Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy Outlet. Rusza także OldNavy.com.
2001

Old Navy rozwija się na arenie międzynarodowej i otwiera sklepy w Kanadzie.
2003

Madonna i Missy Elliot występują razem w reklamie Gap promującej sztruks i niebieskie jeansy na sezon jesienny.
2004

Założyciel Gap Inc. Don Fisher rezygnuje ze stanowiska prezesa zarządu i nadal zasiada w zarządzie jako emerytowany prezes.
2005

Banana Republic otwiera swój pierwszy sklep w Japonii. Sklep znajduje się przy Printemps Ginza w Ginza w Tokio.
2006

Spółka Gap nawiązuje współpracę z marką (RED) wprowadzoną przez Bono i Bobby'ego Shrivera, i sprzedaje szereg produktów, z czego połowa zysków jest przeznaczana na wsparcie programów walki z chorobami w Afryce.
2007

Gap Foundation we współpracy ze sprzedawcami i organizacjami pozarządowymi, wprowadza na rynek Program P.A.C.E. (Personal Advancement & Career Enhancement), który wspiera naukę umiejętności życiowych i zawodowych kobiet pracujących w fabrykach odzieży, w których wytwarzane są nasze produkty.
2008

Spółka Gap Inc. nabywa markę Athleta, która od 1998 roku oferuje damską odzież sportową.
2009

Zmarł Don Fisher, współzałożyciel spółki Gap Inc.
2010 – 2021
Athleta otwiera swój pierwszy sklep stacjonarny. Gap Inc. inwestuje w ekskluzywny sklep dziecięcy Janie i Jack i inne.
2010

Gap otwiera się w Chinach ze sklepami w Szanghaju i Pekinie, a Gap.cn uruchamia zakupy online.
2011

Athleta otwiera swój pierwszy sklep stacjonarny przy Fillmore Street w San Francisco.
2011

Do sklepów trafia kolekcja Banana Republic Mad Men, jedyna w swoim rodzaju współpraca z Janie Bryant, projektantką kostiumów z programu telewizyjnego nagrodzonego nagrodą Emmy. Dwie kolejne współprace miały miejsce w 2012 i 2013 roku.
2012

Banana Republic projektuje mundury dla Virgin America, dołączając do długiej historii znanych projektantów mody, którzy stworzyli mundury dla linii lotniczych.
2012

Old Navy zaczyna gościć celebrytów w reklamach telewizyjnych. Przykładem jest „Cheermageddon” z Georgem Takeiem, który debiutuje w Black Friday.
2013

Gap Inc. przejmuje Intermix, sieć 32 luksusowych butików w Ameryce Północnej, założoną w 1993 roku przez braci Khajaka i Haro Keledijan. Intermix otwiera sklep na Bowery na Manhattanie, pierwszy nowy sklep od czasu przyłączenia do Gap Inc.
2013

Spółka Gap Inc. tworzy Sojusz na rzecz Bezpieczeństwa Pracowników w Bangladeszu w celu poprawy ich warunków pracy.
2014

Spółka Gap Inc. ogłasza, że początkowa minimalna stawka godzinowa dla pracowników sklepów w USA wzrośnie do 9 USD w 2014 r. i 10 USD w 2015 r. Gap Inc. jest pierwszym dużym sprzedawcą detalicznym, który to robi. Prezydent Barack Obama składa niespodziewaną wizytę w sklepie Gap na Manhattanie, aby okazać swoje poparcie.
2015

Spółka Gap Inc. zobowiązuje się wdrożyć Program P.A.C.E. i udzielić wsparcia jednemu milionowi kobiet do 2020 roku. Częściowo cel ten zostanie osiągnięty dzięki temu, że Gap Inc. zaoferuje dostęp do Programu P.A.C.E partnerom globalnym i innym korporacjom.
2017

Spółki Gap i Old Navy otwierają okręty flagowe na nowojorskim Times Square i prezentują nowy wygląd floty.
2017

Gap debiutuje na „90s Archive Reissue“ z kultowym produktem tej dekady.
2018

Hill City uvádí na trh značku pánského sportovního oblečení.
2019

Banana Republic ponownie wydaje „Dissent Collar”, który zostaje wyprzedany w ciągu jednego dnia.
2019

Gap świętuje 50 lat.
2019

Janie i Jack, najlepszy sklep dla dzieci, zostaje przejęty przez Gap Inc i świętuje 50 lat!
2019

Athleta ogłasza swojego pierwszego sponsorowanego sportowca Allyson Felix.
2020 – Teraźniejszość
2020

Marka GAP weszła na rynek czeski i uruchomiła pierwszy oficjalny sklep internetowy: gap.cz Spółka Gap Inc. zaprezentowała swoją strategię Power Plan 2023 rozwoju ukierunkowanych miliardowych marek lifestylowych.
2021

W ramach swojej strategii „Power Plan” spółka Gap Inc. kończy sprzedaż męskiej marki Hill City, sprzedaje Janie i Jack firmie Go Global Retail oraz Intermix firmie Altamont Capital Partners.
2021

GAP Home jest ekskluzywnie sprzedawana na Walmart.com, kolekcja obejmuje 200 produktów, w tym łóżka, wanny, naczynia, dywany, poduszki i inne akcesoria domowe.
2021

Simone Biles dołącza do rodziny Athleta i powiększa grono elitarnych sportowców współpracujących z marką.